søndag den 12. oktober 2008

Wikipeida


Det må siges, at det er wiki, wiki at få ind/overblik i mange ting på ganske kort tid.
Et enkelt søgeord og så bliver der serveret: Fra Wikipedias forside er det muligt at klikke sig ind på emneopdelte portaler. Da jeg lige har set filmen med Erik Clausen: Ledsaget udgang, blev jeg nysgerrig på at finde noget om denne film.



Under Kunst og Kulturportalen klikkede jeg videre til Filmportalen. Her fremkom beskrivelse om filmen, om optagelsen, hvilke skuespillere som medvirkede osv. Klikkede jeg ind på Erik Clausen, ja, så fremkom der dato om ham og længere nede kunne jeg endvidere se, hvilke film han også havde været med i.
Det må siges at være omfangsrigt.

I siutationer hvor jeg skulle bruge oplysninger om et eller nået, er jeg gået ind på Google og er tit stødt på artikler fra Wikipedia. Nu ved jeg da lidt om, hvad Wiki-pedia er, så mon ikke min nysgerrighed vil få mig længere ind i denne verden.

Ingen kommentarer: