søndag den 12. oktober 2008

23-ting-fest-23-oktober-2008

23 bolde - ja, det har undertiden været svært at håndtere.... men med lidt god vilje og ordsproget: "Intet er umuligt for den som bærer viljen i sit hjerte" - ja, så er de alle blevet grebet.

Af og til har jeg været ved at kaste dem alle langt væk - men det viste sig, at når jeg endelig begyndte at jonglere med mulighederne, så kunne jeg næsten ikke stoppe igen. Jeg blev grebet af stemningen og alle de nye muligheder der findes.

Sidste opgave:

Hvilken eller hvilke opgaver synes du bedst om?
Jeg er helt klart faldet for Picasa, You Tube & Bibstream, Netmusik.dk, Google Maps, Arto og Wikipedia.


Bruger du nogle af de ting, du har lært i forløbet?
Ja, da...

Hvad synes du om formen i 23 Ting (e-læring, selvstudie, kollegahjælp)?
Jeg synes godt om, at det kører som et selvstudie, så man kan studere, når det passer ind i ens tid.

Er der noget i forløbet, du synes kunne have været anderledes?
Måske ville flere have gennemført 23 Ting, hvis projektet havde forløbet over lidt længere tid.

Ville du deltage igen, fx 23 Ting +
Ja, men ikke lige nu - der må godt gå et stykke tid.

Har du ideer til, hvordan biblioteket kan være synlige/tilbyde services i web 2.0 miljøerne?
Jeg tror, at det vil væe en god ide, at der fra bibliotekets side tilbydes kurser for dets brugere med web 2.o teknologierne.
Set med personalets øjne, kan nogle af 23-tingene udnyttes i det daglige fx formidling til lånerne, vidensdeling i blandt personalet mm.

Ligeledes kunne biblioteket have deres egen blog, som hele tiden er ajourført med, hvad der rører sig: Hvilke arranementer og kurser der tilbydes. Måske kunne der ligefrem opstå læse-klubber ad den vej?
Hvad med Wikipedia - kunne der laves en slags opslagsværk om bibliotekerne i vores kommune?



1 kommentar:

Lisbeth sagde ...

Godt gået, Gitte!